
مقدمه
اینترنت عادت های خرید مشتریان را تغییر داده است و با تحولات سریع تکنولوژی دسترسی به اینترنت راحت تر از همیشه شده است.افراد میتوانند در هرزمان و هر جایی که هستند به اینترنت دسترسی داشته باشند.حال چرا افراد از اینترنت استفاده میکنند؟در ادامه این مطلب برخی از مزایای اینترنت برای مشتریان ذکر شده است:
مشتریان به روز و آپدیت می مانند
اینترنت مشتریان را نسبت به وب سایت ها،ایمیل ها،تبلیغات آنلاین و سایت های شبکه اجتماعی به روز نگه میدارد.عده ی زیادی از مشتریان می توانند زمانی که در حال حرکت هستند هم از تکنولوژی هایی مثل تلفن های هوشمند و تبلت ها هم به اینترنت دسترسی داشته باشند.تولید کنندگان و فروشندگان هم میتوانند به سرعت مشتریان خود را از طریق اینترنت بروز رسانی و آگاه کنند.
مشتریان می توانند فروشگاه های آنلاین را مقایسه کنند
یکی از بزرگترین مزایا برای مشتریان این است که آنها میتوانند محصولات یا خدماتی را که مایل به خرید آن هستند را به راحتی در خانه خود مقایسه کنند و به جای اینکه از تعداد زیادی مغازه و فروشگاه های محلی دیدن کنند، میتوانند به راحتی پنجره های متفاوتی را در مرورگرهای اینترنت باز کنند و قیمت و ویژگی های محصول مورد نظر خود را در فروشگاه های مختلف مقایسه نمایند.بسیاری از وب سایت ها نیز تسهیلاتی را ارائه میدهند تا مقایسه محصولات برای مشتریان راحت تر باشد یا اینکه بهترین قیمت ممکن را برای محصولات خود در نظر میگیرند تا مشتریان پس از مقایسه قیمت ها به سایت آنها مراجعه کنند.
قیمت گذاری واضح
قیمت گذاری آنلاین برای مشتریان بسیار واضح و آشکار است،مشتریان میتوانند از رنج قیمت ها در سایر فروشگاه های اینترنتی با چند کلیک مطلع شوند همچنین میتوانند از تغییرات در قیمت ها و پیشنهادات ویژه ای که برای مدت کوتاهی است مثل ۲۴ ساعت از یک شبانه روز و یا حراج به مدت ۷روز یک هفته است باخبر شوند.درحالی که در فروشگاه های معمولی تنها با دیدن و گذر از آنجا یا با تلفن زدن میتوان از حراج باخبر شد.
پیگیری خرید انجام شده و انتخاب تاریخ تحویل
اکثر وبسایت ها به مشتریان این اجازه را خواهند داد تا از زمانی که سفارش خود را داده اند تا وقتی که به دست آنها برسد از آن مطلع باشند.این امر باعث اطمینان مشتریان به فروشگاه آنلاین میشود و حس خوبی در مشتریان از انتخاب درست آنها ایجاد میکند.همچنین عده ای از فروشگاه های اینترنتی این امکان را به مشتریان خود داده اند که هر آدرسی را برای دریافت محصول ثبت کنند یا در تاریخی که خودشان معین کرده اند محصول خود را دریافت کنند
کمک به کاهش آلودگی هوا
زمانی که افراد از فروشگاه های اینترنتی خریدهای روزانه خود را انجام میدهند ماشین ها و وسایل نقلیه شخصی کمتری در خیابان ها تردد دارد علاوه بر این افرادی که مسئول رساندن محصولات به دست مشتریان هستند میتوانند به چندین نفر در یک روز و در یک زمان سفارشات را تحویل دهند.
زمان بندی خاصی برای خرید و سفارش وجود ندارد
محدودیت زمانی خاصی برای خرید آنلاین وجود ندارد و اینترنت همیشه در دسترس است بنابراین بسیاری از فروشگاه های اینترنتی به تشویق افراد برای خرید در تمام ساعات روز پرداخته اند.
درباره :
آموزش و اخبار ,
مزایای بازاریابی برای مشتریان ,
امتياز : |
|
نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0 |
|
برچسب ها :
بازاریابی ,
مقایسه ,
اینترنتی ,
فروشگاه اینترنتی ,
فروشگاه آنلاین ,
مشتری ,
ucity.ir ,
بازديد : 446